Forum K.M.F.L. Strona Główna K.M.F.L.
Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[MOC] Mercedes Unimog U 1200

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Truck Trial
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:36, 15 Sie 2008    Temat postu: [MOC] Mercedes Unimog U 1200

No i skończyłem.
Napęd - 2 pf xl
masa - około 1,8 kg


Wiem, że fotki są... nienajlepsze, ale rozebrałem go zanim zdążyłem się zoorientować.
Pojazd napędzały 2 silniki pf xl. Zawieszenie z tyłu - niezależne z przodu kolebka, stabilizowana amortyzatorami za pomocą takiej dźwigni:

Amorek poczepiłem do ramy za pomocą pomysły Jasia, blokował go szary liftarm 5 (i dodatkowo wzmacniał ramę).



Kabina (sam robiłem Wesoly) o szczytnych założeniach bycia przynajmniej w 20 % MT wyszła mi chyba całkiem nieźle. Najbardziej dumny jestem z regulowanych lsuterek, które (o zgrozo!) nie odpadały Wesoly Pod maską znajdował się rzędowy, sześciocylindrowy potwór o mocy 1,04 W. Dużą wagę przywiązałem do tego, żeby łatwo się nie rozpadała(w końcu tym modelem miał jeździć też Jasiu, a perspektywa zbierania części w promieniu 20 metrów niezbyt mi się podobała)

I teraz najważniejsze. Jak jeździł. A jeździł...słabo. Dlatego nie ma filmiku. Mimo takiego


wzmocnienia zębatek i mostów, tryby lubiły skakać Smutny Z podjazdami też miał problemy, bo mimo wślizgiwaczy, niski prześwit robił swoje. Mimo to na prostych był całkiem szybki.
I zębatka wyjęta z przedniego mostu

Następna trialówka będzie z pewnością lepsza. Ale teraz biorę się za coś łatwiejszego. Żegnam i życzę miłego dnia Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Legofan
Użytkownik



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:24, 15 Sie 2008    Temat postu:

Mogłeś zrobić zdjęcia całości Wesoly
ja na technic się nie znam ale jak dla mnie wygląda to super

Ocenaaa.... : 5+
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 14:27, 15 Sie 2008    Temat postu:

Super, jest bardzo estetycznie wykonany tylko te okrągłe klocki na felgach dziwnie wyglądają ocena: 5.9/6
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 15:45, 15 Sie 2008    Temat postu:

Ładna kabina, ciekawe pomysły (lusterka!), i pomysłowy patent na logo Mercedesa:)
Powrót do góry
Powerslave
Użytkownik



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: KPAKOB.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:18, 15 Sie 2008    Temat postu:

No fajny, fajny. Jakie miał przełożenie? Do wyglądu nie mam zarzutów, zresztą mało zdjęć jest. O, i co robi ten kawałek kardana na drugim zdjęciu? ;-p

Co do skakania zębatek - no cóż, musisz je podeprzeć z obu stron. Jeśli dowodem skakania miało być to zdjęcie z knobami (2 od dołu), to się nie dziwię - zębatki powinny być usztywnione po bokach. A u Ciebie z jednej strony jest poziomy liftarm, z drugiej knoby. Mówiąc szczerze zdziwiłbym się, gdyby to działało. ;-P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jasiu
Użytkownik



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 15 Sie 2008    Temat postu:

Ten kawałek kardana na drugim zdjęciu jest to skutek moich crash testow podczas których się połamał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:05, 15 Sie 2008    Temat postu:

Spójrz na zdjęcie 4 od góry - kawałek przedniego mostu, zębatki podparte są z obu stron, liftarmy są do nich "przytulone". Wszystkie zębatki jakie widać na zdjęciach należą do układu napędowego (w sumie były 4 tryby w napędzie Jezyk).
Na 2 od dołu widać, że zębatki double bevel są podparte z obu stron tuż przy ośce, zwykłe 1,5 studa dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Powerslave
Użytkownik



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: KPAKOB.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:06, 16 Sie 2008    Temat postu:

Tak, ale PF XLe są tak silne, że wszystko potrafią rozepchać ;-p Jak masz dwie zębatki, to najlepiej by było usztywniać je zaraz po bokach - im dłuższy element tym łatwiej będzie przeskakiwał - po prostu się ugina. Wystarczy spojrzeć na układ, gdzie dyferencjał z możliwością blokady jest napędzany przez ślimak. Taki dyferek ma długość 6 studów i jest go wyjątkowo trudno usztywnić...

Ja też testuję nowe auto (przesiadłem się ze ślimaków wreszcie ;-p) i mimo mojego absolutnego antytalentu w dziedzinie liftarmów całość nawet jeździ i nie strzela..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:17, 16 Sie 2008    Temat postu:

Nie no, podczas jazdy też nie strzelało Wesoly
Znów odsyłam do zdjęcią 4 od góy - zębatki są usztywnione zaraz po bokach.To już nie jest ważne, bo wiem jak wyelminować ten problem. Ale to w następnej trialówce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jasiu
Użytkownik



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:03, 16 Sie 2008    Temat postu:

Heh, jak jeździłeś po płaskiej nawierzchni to nie skakało, ale trialówka do tego nie służy. Jezyk Za to na kamieniach skakało, aż miło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:20, 16 Sie 2008    Temat postu:

Spróbuj zrobić Unimoga z mostami portalowymi na zwolnicach Wesoly

Całkiem ładny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Truck Trial Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin