Forum K.M.F.L. Strona Główna K.M.F.L.
Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercedes TrTr

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Truck Trial
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tezu
Użytkownik



Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Trzcianka

PostWysłany: Śro 11:00, 24 Gru 2008    Temat postu: Mercedes TrTr

Witam Wesoly

Po małej przerwie zmobilizowałem się i zabrałem za trialówkę. Jest to Mercedes, który miał wyglądać jak rasowa ciążarówa, która nie przjemuje się swoim wyglądem.
Napędzana oczywiście 2xPF XL 9:1,
skręt: PF Midium 9:1,
wyciągarka: PF Midium 30:1, - przeciąga moge pudła z lego Wesoly
atrapa silnika: PF Midium 1:1.
(nic nie skacze i nie przeskakuje)

Zawieszenie: Przód - kolebka amortyzowana
Tył - kolebka amortyzowana

Filmik będzie jak pożyczę kamerę, ale narazie podaję tylko link do galeri:

[link widoczny dla zalogowanych]

no i oczywiście Deeplinki:

Ogólne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawieszenie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Sorry za rozmiar (nie mam programów aby je zmniejszyć, a nie moge ich ściągać z moim "kochanym" internetem).

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartez_96
Użytkownik



Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:11, 24 Gru 2008    Temat postu:

Trochę kolorowy jest ten Mercedes i jaki model dokładnie budowałeś.?
A poza tym wygląda całkiem dobrze.


Ostatnio zmieniony przez bartez_96 dnia Śro 11:11, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tezu
Użytkownik



Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Trzcianka

PostWysłany: Śro 11:21, 24 Gru 2008    Temat postu:

Kolorowy to on miał trochę być, nie widziałeś ja wyglądają prawdziwe trialówki? - są po prostu zwariowane.
Nie wzorowałem się na konkretnym modelu - w skali 1:1 każda z nich nie przypomina dokładnie zwykłych ciężarówek, które można kupić w np. salonie. Kabina jest wzorowana na kilku modelach Mercedesów, a reszta to tylko wytwór mojej wyobraźni.
O taki klimacik mi właśnie chodziło Wesoly

Dzięki za komentarz Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olimak2
Użytkownik



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Śro 11:44, 24 Gru 2008    Temat postu:

Mi nie przeszkadza ,że jest kolorowa popatrzcie sobie na trialówki w skali 1:1 one są mocno oklejone. A wracając do twojej to bardzo mi sie podoba zastanawiam sie tylko czemu ta skrzynia na pace nie jest za kabiną i czy wyciągarka jest wstanie podnieść cały model do góry. Wyszła ci naprawdę niezła trialówka.

Ps. Czekam na film wodzu Padam


Ostatnio zmieniony przez olimak2 dnia Śro 11:46, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
H2O-97
Użytkownik



Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:49, 24 Gru 2008    Temat postu:

Super, też czekam na filmik, jako technicowy laik wypowiem się tylko o wyglądzie, kolor jest świetny, światła ok, ale klatka jakaś dziwna, są takie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aston
Użytkownik



Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:46, 25 Gru 2008    Temat postu:

Fajnie, że zacząłeś od dwuosiowca. Kabina ładna jak na ttr, myślę że dzielność w terenie też będzie wysoka, ale to zweryfikuje filmik.
Reasumując - wysoka estetyka, i dobra koncepcja.
Pozdrawiam, Krystian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:15, 25 Gru 2008    Temat postu:

Kabina ładna, wypowiem się na temat mechaniki. Pierwsze co rzuca się w oczy to bardzo wysokie zawieszenie. Wedlug mnie to marnotrastwo. Miałem coś takiego w Kamazie, i nie pochwalam tego rozwiązania. Praktycznie nie ma przeszkód, które byłyby zdolne wcisnąć amortyzatory do końca. Na dodatek wysoka trialówka bardzo łatwo traci stabilność. Odczuwalne jest to zwłaszcza na liściach w lesie, gdzie bardzo łatwo wywrócić się nawet na małej górce. Mój Kamaz zaliczył 5 obrotów zanim go złapałem, bo zawieszenie kiepsko działało.
Widzę, że w tylnim moście amortyzatory są wysunięte do przodu i słabo zamontowane. Jak tego nie obudujesz bardziej, to skok zawieszenia będzie osiągany przez wygięcie części, a nie ściśnięcie sprężynki. Najlepiej, gdy amorki są dokładnie nad kołem, bo wtedy siły równo się rozkładają; jak nie masz miejsca to daj je na tył, bo gdy odstają z przodu to zahaczają o przeszkody. Dobry most musi się mieścić w obrysie kół (przynajmniej jego przednia część). Całość ratuje to, że amortyzatory są ponad kołami.
Mosty...Takie jakby słabe. Przód jest niezły, ale ma mały prześwit i okropne zwrotnice. Tył zdecydowanie powinien być wzmocniony na szerokość - zębatki 8 mają paskudną tendencję do przesuwania się razem z axlem między beamami liftarmów, wtedy zęby nie stykają się całą powierzchnią z z24 i się wyginają. - ja już kilka z8 NOWEGO typu zniszczyłem w ten sposób. W środku tylnego mostu(obok knoba) jest axle joiner - wywal go, daj tam axla 7 i 2 axle joinery po bokach. Siły nań działające będą teoretycznie 2 razy mniejsze, więc będzie też mniejsza szansa na ich wypatroszenie.
Stanowczo powinieneś wbudować drugiego bboxa. Pf M do atrapy marnuje energię, a wtedy moemnt obrotowy pf xl w napędzie się zmniejsza. Tego pf m, co jest w środku kabiny, powinieneś dać na środek.
Nie przejmuj się moim zrzędzeniem i buduj następną trtr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tezu
Użytkownik



Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Trzcianka

PostWysłany: Czw 23:12, 25 Gru 2008    Temat postu:

Wysokie zawieszenie mi narazie nie przeszkadza nawet przy wysokich przeszkodach, raczej pomaga. Te tylne amortyzatory też mnie wkurzały, ale nie miałem czasu żeby to poprawić, bo chciałem zdążyć przed moim wyjazdem (wyjeżdżam w sobotę i wracam 4 stycznia). Z mostów jestem ogólnie bardzo zadowolony (nic nie skacze, w ogóle się nie uginają) wiem, że tylni most wygląda słabo, ale uwież mi, że jest naprawdę mocny Wesoly Prześwit przedniego jest dobry, równy promieniowi kół, ale pogarsza go grube dolne montowanie zwrotnic, co sprawia, że most się nie ugina. PF XL mają swój własny bbox, z naładowanymi bateriami i mają dość energii, aby działać. A tak w ogóle to ja mam 2 bboxy Wesoly Ten PF M pod kabiną jest od wyciągarki i musi być z boku, bo wadziłby o zawieszenie przy uginaniu się go.

Dzięki za komentarz Wesoly To nic, że zrzędzisz. Przynajmniej wiem, że się tym zainteresowałeś i nie jest ci to obojętne, a przy okazji wiem także co mogę poprawić i nad czym popracować.

Pozdrawiam Wesoly

EDIT: Wreszcie filmik robiony w pośpiechu, bo jutro o 4.00 wyjeżdżam (jest już 22.30), więc przeszkody nie zachwycają, ale to powinno wystarczyć.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Tezu dnia Pią 22:43, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jasiu
Użytkownik



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:06, 28 Gru 2008    Temat postu:

Przedni most ugina się dlatego, że zrobiłeś zwrotnice z trójkątów. Martwią mnie też te zębatki wzmocnione tylko liftarmami, w terenie mogą się rozłazić. Co do filmiku, widzę, że trialówka radzi sobie dobrze.
Oby więcej takich trialówek.


Ostatnio zmieniony przez jasiu dnia Nie 12:07, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bizek
Użytkownik



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Bojanowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:58, 28 Gru 2008    Temat postu:

Zawieszenie tylne trochę za giętkie.Przednie nawet nawet.Rama wytrzymałością z tego co widać nie zachwyca.Kabina dość ładna a duża różnorodność kolorów mi nie przeszkadza.Jedyne co jest w niej do poprawienia to słupki bo są za grube.

Popracuj jeszcze trochę a będzie dobrze. Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Truck Trial Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin