Forum K.M.F.L. Strona Główna K.M.F.L.
Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tatra 813 - 8x8

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SebolPol
Gość






PostWysłany: Pią 22:21, 18 Kwi 2008    Temat postu: Tatra 813 - 8x8

Witam Wesoly ( czy ja już zawsze, każdy temat będę zaczynał tym słowem??? xD A no nieważne :-). ) Przedstawiam efekt moich prac ( dość długich zresztą, rama istniała już wtedy, gdy przedstawiałem moją dakarówkę), czyli Tatrę 813, wersja nadwozia dwudrzwiowa ( istnieją dwie wersje, jest jeszcze czterodrzwiowa).
Tatra ta ma napęd 8x8, więc jest to odmiana Kolos. Tatry 813 powstawały w napędzie 4x4, 6x6 i 8x8. Postanowiłem zrobić tę ostatnią, bo to chyba największe wyzwanie i daje bardzo fajny efekt. Tatra w tej wersji z założenia jest samochodem do zadań specjalnych, najczęściej używana w służbach wojskowych. Ma ona za zadanie transportować bardzo ciężkie przedmioty, czasem w trudnym terenie. Moja Tatra stworzona została do podobnych zadań. Tworząc ją miałem w myślach jedno słowo : ,,moc''. Miała być mocna, i pociągnąć naprawdę spory ładunek. Pierwsza próba tatry nie dała żądanego efektu, MOC był wolny, ale mimo to słaby. Postanowiłem zbudować napęd od nowa, ale opłaciło się. Powymieniałem zębatki na większe, dałem dwa ślimaki zamiast jednego, i teraz mam: straaasznie wolną, ale piekielnie mocną Tatrę!!! Próba z przyczepką (prowizoryczną) załadowaną balastem o masie 6 kg zakończyła się powodzeniem. Myślę, że moja ciężarówka udźwignie dwa razy tyle, ale będę dokładał ciężaru systematycznie, a wyniki również odnotowywał. Myślę, że kabina jest podobna do oryginału, ale to oceńcie sami. Kabina jest dosyć ciężka, zasługuje to sporym rozmiarom i ilością klocków Mruga . Plandeka wykonana estetycznie, ale myślę, czy zamiast rusztowań na platformie nie zrobić jakiejś dodatkowej funkcji, np dźwig... Ale to w przyszłości. Jak już pisałem napęd posiada dwa ślimaki, przełożenia nie chce mi się liczyć, ale powiem wam coś, co pozwoli wam zrozumieć, jak wolna i jak mocna jest moja Tatra: samochód jeden metr pokonuje w 11,2 minuty!!! Zawieszenie jest kolebkowe, z przodu poziome, z tyłu pionowe (widać dokładnie na zdjęciach). Moja Tatra pokonuje spokojnie bardzo strome podjazdy i radzi sobie z przeszkodami:) .To chyba będzie MOC, który dość długo nie będzie zburzony, bo jest to mój najlepszy MOC jaki kiedykolwiek wykonałem. Zapraszam do komentowania, wszelkie uwagi mile widziane:). A teraz galeria:

GALERIA TATRY PO MODYFIKACJACH:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Wesoly


Ostatnio zmieniony przez SebolPol dnia Sob 17:09, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Grzegorz-00
Admin



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:14, 19 Kwi 2008    Temat postu:

WOW lol niezły

Fajnie że ma 8x8 i widzę że takie zawieszenie jakie masz z przodu zaczyna być modne. Na wyglądzie się nie znam ale jak podstawisz coś pod 2 przednie koła to jadąc do przodu środkowe tylne będą sobie wisiały w powietrzu prawda? Piszesz że metr pokonuje w 11,2 minut, to rzeczywiście wolno bo obliczyłem w excelu że to 0,005357143 km/h Wesoly

4+/6


Ostatnio zmieniony przez Grzegorz-00 dnia Sob 11:27, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebolPol
Gość






PostWysłany: Sob 11:25, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Heh, zależy pod jaką przeszkodę podjadę Mruga No ale właśnie po to mam 8x8 Wesoly Obliczyłeś prędkość, to sobie teraz wyobraź jakie przeszkody i podjazdy może pokonywać, z taką mocą!!! Cały czas się nią bawię, od wczoraj Wesoly A co do zawieszenia: nie wiem czy modne, ale się sprawdza Wesoly Dzięki za komentarz, tym bardziej, że pozytywny Mruga
Powrót do góry
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:36, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Fajna ale mam pare zastrzeżeń :
1. jest CHYBA trochę za krótka, mogę się mylić
2. Obniż trochę wysokość "szkieletu" plandeki, może dlatego tatra zrobiła się optycznie krótka
3. Trochę zbyt sterylne wnętrze.
4. Za duża kierownica Mruga

Co do uciągu: widzę, że upodobałeś sobie tą część
Pod zbyt dużym obciązeniem, pękna zębatki w jej środku.

I jeszcze jedno - zainwestuj w mocniejszy silnik Wesoly Najlepiej chyba w RC, bo są stosunkowo tanie i nie trzeba kupować setek innych części, jak w przypadku PF...
Ha! już wiem co jest źle - kabina jest za mało wysunięta do przodu ! :-D


Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Sob 11:43, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebolPol
Gość






PostWysłany: Sob 11:49, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Hehe, Uszi, to nie MT Ty jako jeden z nielicznych widziałeś te zdjęcia na brickshelfie, te wcześniejsze, pod nazwą BigTruck. Tam była dłuższa o trzy study, a to dlatego, że plandeka była cofnięta do tyłu. To i tak ulegnie zmianie, bo niewiem dlaczego, ale kusi mnie, żeby coś zmontować na tej platformie z tylu Jezyk Heh, wnętrze sterylne, bo była pani Goździkowa i wysprzątała. xD Tej części którą pokazałeś w poscie nie posiadam, ale zapewne chodzi Tobie o moje dyferencjały w mostach, czyli przekaźniki napędu, tak??? Zębatki się trzymają, ale nie zamierzam ich narażać na większe obciążenia, mi 8 kg wystarczy ( tyle uciągnął dziś w okolicach 4:00 nad ranem Mruga ) , więcej mi nie potrzeba, chodź wiem, że to na pewno nie są ostateczne możliwości mojego monstrum Jezyk A co do silników : zbieram kasę na buldka, tam jest silników pod dostatkiem (cały zestaw PF), a poza tym jeszcze części trochę. Mruga No ale kasa odkłada się pooowoli... Więc prędko to nie nastąpi, ale może po wakacjach... Pozdrowka
EDIT: Może i masz rację, ale nie starczyło by mi budulca na przedłużanie, ale myślę, że to wysunięcie które jest teraz starcza Jezyk Nie wiem jak na zdjęciach, ale na żywo naprawdę się czuje, że to tatra, więc bez sensu miałbym wysuwać o studa to przodu ( bo dwa to już za dużo).


Ostatnio zmieniony przez SebolPol dnia Sob 11:58, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
damman
Klubowicz



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Sob 12:17, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Nie skręca - minus totalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzegorz-00
Admin



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:28, 19 Kwi 2008    Temat postu:

damman napisał:
Nie skręca - minus totalny.


Już to było. Poco ma skręcać skoro ma tylko jeden silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebolPol
Gość






PostWysłany: Sob 12:37, 19 Kwi 2008    Temat postu:

No dokładnie!!! Na cholerę mi skręcanie z jednym silnikiem??? Żeby koła poruszały się niespodziewanie podczas jazdy??? Bez sensu Jezyk

Edit: Posługując się waszymi poradami oraz swoimi spostrzeżeniami zmodyfikowałem moją tatrę. A więc tak: Uszi miał rację, powinna być bardziej wysunięta do przodu. Zrobiłem tak, i efekt jest jeszcze lepszy!!! Wypełniłem troszkę kabinę (special for you Jezyk ), usunąłem drugi rząd świateł dachowych ( tatra miała tylko ten z przodu), oraz poprawiłem kierunkowskazy- Tatra nie ma ich przy zwykłych światłach, tylko nad nimi! (ten detal uciekł mojej uwadze, ale już poprawiony Wesoly ). Poza tym odsunąłem również plandekę o studa, i teraz samochód nabrał odpowiednich proporcji (jest długi Wesoly ). Zdjęcia zaraz wrzucę na BS, więc myślę, że wieczorkiem będzie można oceniać ponownie:P Pozdrawiam Mruga


Ostatnio zmieniony przez SebolPol dnia Sob 16:14, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jasiu
Użytkownik



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:19, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Zgadzam się z Wami, co do tego, że koła skręcają podczas jazdy. Sam mam 1 silnik i gdy jeżdże swoją ciężarówką to sama skręca.
Jednak możecie zrobic układ skrętny, zrobić zdjęcia, żeby się nie czepiali i zablokować go do jazdy. Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebolPol
Gość






PostWysłany: Sob 16:22, 19 Kwi 2008    Temat postu:

hehe, ale pomysł Jezyk No ale jak się komuś nie podoba, że koła nie skręcają, to po prostu niech zrobi lepszą Tatrę 813 w wersji 8x8, ja mam jeden silnik, służy on do napędu, i daje to świetny efekt w jeździe po pokoju z wszelakimi przeszkodami, na razie mi układ skrętny nie potrzebny Jezyk
Powrót do góry
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:24, 19 Kwi 2008    Temat postu:

To jak skończe trialówkę, to chyba zrobie Taterke na kołąch z 8421 Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebolPol
Gość






PostWysłany: Sob 16:28, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Polecam, naprawdę to fajna zabawa, na początku budowa odpowiedniego napędu (Mocny że aż boli xD !!! ) a potem zabawa Jezyk

EDIT: galeria poprawionej TATRY, już OPUBLIKOWANA!!!

[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę o komentarze!!!


Ostatnio zmieniony przez SebolPol dnia Nie 9:33, 20 Kwi 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin