Forum K.M.F.L. Strona Główna K.M.F.L.
Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rajdówka lego z RC nie lego
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 19:00, 19 Sty 2008    Temat postu: Rajdówka lego z RC nie lego

Z kumplem pracujemy nad autkiem z tego typu sterowaniem... Będziemy robić coś pod rajdówke bo nie mamy wiele części... Myślę zastosować skrzynkę biegów opisaną w którymś temacie tylko boję się że w pewnym momencie zmielę zębatki jak będę go mocniej dociskać... Poza tym mam dostępne zębatki (kojarzy ktoś te zębatki z Bionicle 20 i 12 zębne). Planuję dokupić z allegro kilka zestawów części (nie setów ale luźnych elementów) Da się coś takiego zrobić??
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 19:25, 19 Sty 2008    Temat postu:

Myśle że skrzynia biegów będzie zbędna. Wystarczy dobrać odpowiednie przełożenie i gra. Nie warto komplikować konstrukcji.
Powrót do góry
matthew444442
Admin



Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 19:52, 19 Sty 2008    Temat postu:

Prosto . Tylko jak masz tylko te dwa typy zębatek możesz mieć 2 biegi . Jeśli chcesz dokładniejszych instrukcji zagadaj do kogoś z dobrego z technic .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 19:52, 19 Sty 2008    Temat postu:

A teraz odnośnie osiek zębatek itp. Te silniki mają naprawdę okrutne moce, i czy zastosować jakieś niby łożyska bo bez smaru to zatrę ten sprzęt
Powrót do góry
matthew444442
Admin



Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 20:02, 19 Sty 2008    Temat postu:

Myślę że powinieneś zmniejszyć moc silnika przez zębatki ( będzie szybciej się obracać) . Ale na tym dokładnie się nie znam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 20:14, 19 Sty 2008    Temat postu:

Wiem jak wykonać skrzynkę biegów ale bym wtedy musiał zakupić trochę części innych a ten sprzedawca akurat nie ma kół pasywnych... Musiał bym je zastąpić zębatką 24 zębną z otworami... A wtedy to mógłbym robić nawet i 3 biegową Tylko że wtedy szykuje się niezła zadyma z elektroniką
Powrót do góry
matthew444442
Admin



Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 20:18, 19 Sty 2008    Temat postu:

Skontaktuj się s kimś dobrym w technik np. Brus'em . Ja się odcinam bo zaczynacie sypać mi pojęciami których nie rozumiem , bo na technicu znam się tak jak Hippotam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DolphinX
Gość






PostWysłany: Sob 20:24, 19 Sty 2008    Temat postu:

Chyba koło pasowe, a nie pasywne Wesoly. Możesz wykorzystać ślimaka zamiast kół pasowych. Ja wykorzystuję zębatki bevel 20-zębne, u mnie one się łatwo przesuwają na axlu.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 20:31, 19 Sty 2008    Temat postu:

Pokaż tą skrzynie biegów. A te koła pasowe to musisz też tak ustawić żeby te duże koło napędzało małe, żeby gumka się nie ślizgała. Łożyska śą z”edne, nie przesadzaj z tą mocą one są mocne ale nie aż tak. zrób kilka przekładni i gra. Ale jak użyjesz ślimaka to zyskasz na mocy a nie na szybkośći. Bo domyślam się że chodzi ci o szybkość.
Powrót do góry
DolphinX
Gość






PostWysłany: Sob 22:07, 19 Sty 2008    Temat postu:

Jemu chyba chodzi o mechanizm umożliwiający przesuwanie axla z zębatkami, a nie przekładnię pasową Wesoly.
Powrót do góry
makorol
Moderator



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Bystrzyca

PostWysłany: Nie 9:32, 20 Sty 2008    Temat postu:

Cytat:
A te koła pasowe to musisz też tak ustawić żeby te duże koło napędzało małe,

No chyba odwrotnie. Zobacz se na kalkulatorze sariela. A co do skrzyni biegów to polecam tą:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 10:40, 20 Sty 2008    Temat postu:

Tylko że teraz to ja połowy części nie mam... Mechanizm różnicowy planuję zakupić, zębatki też ale to ustrojstwo przy mechanizmie to ni w kij ni w oko nie wiem skąd to brać
Powrót do góry
DolphinX
Gość






PostWysłany: Nie 11:43, 20 Sty 2008    Temat postu:

Jeśli nie masz transmission driving ringa to spróbuj tego:
[link widoczny dla zalogowanych].
Powrót do góry
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:46, 20 Sty 2008    Temat postu:

chodzi Ci o driving ringa

wodzik

czy dyferencjał??


---
generalnie bez driving ringa można zrobić skrzynie biegów, ale jej wsprzęglanie to będzie ksozmar, powiększający się wraz z szybkością...


Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Nie 11:50, 20 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DolphinX
Gość






PostWysłany: Nie 11:52, 20 Sty 2008    Temat postu:

Nie nastawiaj go wrogo od razu! Wcale nie taki koszmar, budowałem kilka takich skrzyń, na zębatkach bevel wsprzęgla się całkiem nieźle, a jak dołączysz sprzęgło Wesoly to będzie super.

Ostatnio zmieniony przez DolphinX dnia Nie 11:53, 20 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 12:30, 20 Sty 2008    Temat postu:

No dokładnie najlepiej robić z tych zębatek "bioniclowych" bo lepiej wchodzą. Możesz też zrobić automatyczna Miezela z instrukcją:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale ja ją budowałem i tam sa duże napięcia i może coś pęknąć.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 14:04, 20 Sty 2008    Temat postu:

Właśnie dostałem zestaw 8414 i mam jeszcze 8257... Piszcie czego mi brak do automatycznej... ten bajer mi się podoba
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin