Forum K.M.F.L. Strona Główna K.M.F.L.
Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyskusja o zawieszeniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:38, 06 Sie 2008    Temat postu:

No to jeszcze jedno pytanie. Kolebka, sztywny most, zawieszenie zależne. O co chodzi? Możliwe, że są to nawet te same zawieszenia, ale ja nie mam pojęcia. Wytłumaczy ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 11:25, 06 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
sztywny most

Najprostsze rozwiązanie konstrukcyjne tylnego zawieszenia. Koła nie są w ogóle resorowane, albo są słabo resorowane za pomocą np. resoró piórowych. Jest to zawieszenie zależne, bo jeżeli lewe koło pójdzie "w górę", to prawe idzie w dół. Zaletą takiego rozwiązania jest duza wytrzymałość i odporność konstrukcji, co w zawodoach typu ttr jest bardzo ważne. Takie zwieszenia miały m.in. PF 125, Polonezy i Żuki. Długo by wymieniać...
EDIT: Stosowane także w jednym z najlepszych samochodów osobowo-terenowych świata - Uazie. Tarpan Honker także korzystał z tego rozwiąznia. Najtańsze zawieszenie świata Wesoly .
Nie wiem, jak to wygląda w przypadku Lego Technic - czy jest choć w pewnym stopniu resorowane, czy w ogóle nie.
EDIT 2: Słowa "resorowane" nie mylić ze słowem "amortyzowane", bo to dwie różne rzeczy!


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 11:29, 06 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:45, 06 Sie 2008    Temat postu:

A kolebka?

Te sztywne osie to coś takiego jak w 6660, tylko, że z napędem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 12:03, 06 Sie 2008    Temat postu:

Zawieszenie kolebkowe, czyli na takiej kolebce:) Nie umiem Ci tego lepiej wytłumaczyć.
PS: Nie wiem, co było w 6660, ale zawieszenie sztywne jest montowane z reguły z tyłu, w samochodach z napędem na tylne koła.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 12:42, 06 Sie 2008    Temat postu:

Sztywne tzn nie ruchome, tak jak naprzykład z przodu u wózka widłowego
a z tyłu wózka jest kolebkowe.


Kolebkowe to tak jak kołyska do góry nogami, buja się w lewo i prawo Wesoly
Powrót do góry
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:48, 06 Sie 2008    Temat postu:

Powiedzmy, że rozumiem Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:20, 06 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Sztywne tzn nie ruchome

Też ruchome, tylko małoWesoly Gdyby zupełnie się nie ruszało, to pojazd po roku rozleciał by się na kawałeczki. Nie mówiąc o pośladkach kierującego:)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 6:14, 07 Sie 2008    Temat postu:

No patrz wózki mają sztywne, ciągniki mają sztywne i po 20 lat wytrzymują.

Nikt nie montuje takiego zawieszenia do osobówek po był bo to bezsens.
Powrót do góry
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:22, 07 Sie 2008    Temat postu:

Myślę, że chodzi o rozwijane prędkości. Ciągniki i wózki osiągają niewielkie prędkości. A jakby przy prędkości 100km/h bez zawieszenia wjechać na nierówność to dalej już jedzie się bez kół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:49, 07 Sie 2008    Temat postu:

Zawieszenie jest po to, żeby wszystkie koła miały przyczepność. Brak zawieszenia spokojnie sprawdziłby się w np. wózkach widłowych, które jeżdża po płaskich halach. Uważam tą dyskusję za bezpdostawną, zwłaszcza, że pewna osoba cały czas podaje tu niesprawdzone informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makorol
Moderator



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Bystrzyca

PostWysłany: Czw 9:58, 07 Sie 2008    Temat postu:

Temat wydzieliłem, bo nie ma sensu zaśmiecać "pytań ciemniaka", a temat na dyskusję jest bardzo ciekawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:08, 07 Sie 2008    Temat postu:

Dzięki, fajnie Wesoly

Dokładnie po to jest, gdyby nie było zawieszenia przy dużych prędkościach, to chwilowy brak przyczepności i mamy szczęście jak przeżyjemy.

[link widoczny dla zalogowanych] - tu to była pęknięta opona. Ale to właśnie by się działo gdyby pojazd bez zawieszenia wpadł na nierówności. A znajdźcie mi ciągnik, który przy chociaż 120km/h jeździ po polu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 10:43, 07 Sie 2008    Temat postu:

Sztywna oś to nie zupełnie oś sztywna. Fiaty 125p miały takie rozwiązanie z tyłu:
Cytat:
zawieszenie tylne; sztywna oś tylna, dwa wzdłużne resory 2-piórowe, amortyzatory teleskopowe, drążki reakcyjne

Cytatat z wikipedii. Oto link:
[link widoczny dla zalogowanych]

Widzicie więc, że zawieszenie "sztywne" to nie to samo, co oś sztywna. A o to właśnie mi chodziło.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:11, 07 Sie 2008    Temat postu:

Czyli sztywny most to jest coś takiego, że jeśli jedno koło się podnosi, to drugie (chodzi o wysokość położenia) zostaje tak samo? A nie jak w kolebce, jedno się podnosi, drugie opada?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 16:30, 07 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Brak zawieszenia spokojnie sprawdziłby się

Uszolot, każdy pojazd lądowy ma zawieszenie. Inaczej musiałby się unosić w powietrzu. Tobie chodzi na pewno o całkowicie sztywną oś, ale nawet wózek swoje waży, i wtedy każda, nawet bardzo mała nierówność jest odczuwalna.
I teraz pytanie: co to za rodzaj zawieszenia?

a.) zawieszenie całkowicie sztywne
b.) oś sztywna na sprężynach śrubowych
Oczywiście, że b.).
A tu dla porównania masz zawieszenie całkowcie sztywne:

Widać różnice, nie? Ale to tylko zawieszenie zależne. Jest jeszcze niezależne, oparte nie na osi sztywnej, ale np. na wahaczach.
W takim wypadku, kiedy np. lewe koło najeżdża na wzniesienie, prawe zostaje niewzruszone. Niestety, takie rozwiązanie ma wadę: jest skomplikowane, i łatwo je uszkodzić. Ale jest komfortowe.
Tu masz link do galerii, w której zrobiłem porównanie zawieszenia całkowicie sztywnego i osi sztywnej na sprężynach śrubowych:
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że wyjaśniłem, o co mi chodzi.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 16:33, 07 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Lem
Użytkownik



Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:19, 07 Sie 2008    Temat postu:

Dzięki, tak właśnie myślałem. To jest właśnie zawieszenie z 6660 Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebolPol
Gość






PostWysłany: Czw 20:43, 07 Sie 2008    Temat postu:

Haha, no nie wierze, R. poucza Uszolota na temat zawieszenia Rotfl Uszolot robi już drugą trialówkę stary, a ty na swoim koncie mocy z zawieszeniem masz to coś co umieściłeś na zdjęciach parę postów temu... xD Nie wypowiadaj się na temat czegoś, o czym nie masz bladego pojęcia. Bo po Twoich postach widzę, że w zawieszeniu jesteś zielony jak ogórek. Wesoly
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin