Forum K.M.F.L. Strona Główna K.M.F.L.
Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomocy!

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:53, 08 Sty 2008    Temat postu: Pomocy!

Buduję wozidło technologiczne(co za nazwa...) Caterpillar 797b.
Mam 2 problemy:

1.
[link widoczny dla zalogowanych]

Chciałbym aby skręt odbywał się przy pomocy silnika.(zwykłej "kostki"

tam gdzie jest rack, chce umiescic zebatke biegnaca od silniczka. nie mam pomysłu jak umiescic silniczek - konstrukcja mojego moca jest wyłącznie z liftarmów. Zolta strzalka zaznaczylem belke nieruchoma, ta z rackiem jest ruchoma
Jakies idee??

2.

Jako ze 797b to najwieksze wozidlo technologiczne swiata, nie chcialem uzywac zwyklych zebatek- na silniku rc pedzilby jak rakieta, a to ma byc "mocarz" Postanowilem uzyc slimaka - widac go po prawej stronie jset koloru czarnego. Czerwona strzalka zaznaczylem wyjscie silnika rc
slimak napedza mala zebatke a po drugiej stronie liftarma jest duza zebatka zazebiajaca sie z dyfrem w lewym dolnym rogu zdjecia

[link widoczny dla zalogowanych]
I wszystko byloby ok, chodzi pieknie, ale pod obciazeniem wsyzstko "chrupie", a cala konstrukcja sie rozwala na boki. probowalem to wszsystko wzmocnic, ale dawalo to mizerne rezultaty. Wie ktos dlaczego tak sie dzieje??


Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Wto 21:59, 08 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 14:45, 09 Sty 2008    Temat postu:

1. Spróbuj dać zamiast lioftarmó, technicbricki. Wtedy będziesz mógł przyczepić silniczek.
2. Czy mi się wydaje czy żebatka kątowa jest wyżej niż dyferek?

PS. Założ konto na [link widoczny dla zalogowanych], looknij do artykułów w razie problemów.
Powrót do góry
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:55, 09 Sty 2008    Temat postu:

1. technickbricki to przezytek, a ja chce aby model byl ladny, zreszta konstrukcja grilla mnie mocno ogranicza

2. wydaje ci sie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DolphinX
Gość






PostWysłany: Śro 15:09, 09 Sty 2008    Temat postu:

Mówisz, że to przeżytek - owszem, ale w karoserii. Dużo AFOLI stosuje je do budowy szkieletu. Ty też je wykorzystujesz - np. w grillu (to chyba grill?). A co do tematu to nie wiem jak ci pomóc.
Powrót do góry
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:22, 09 Sty 2008    Temat postu:

Zakładajac ze mnie przekonales, dalej nie wiem jak zamontowac te technicbricki nad rackami. zauwaz tez, iz nie ma tam zbyt wiele miejsca, totez nie moge umiesic silnika gdziekolwiek - nie mam pojecia gdzie moznaby bylo upchnac zeabtki biegnace od silnika, daltego chcialem uzyc 24-ki ze sprzeglem bezpsrednio "podlaczonej" do racka, polaczonej bezpsorednio z silnikiem.[sorry za maslo maslane] I nawraca pytanie

I nie jestem afolem Wesoly


Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Śro 15:23, 09 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makorol
Moderator



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Bystrzyca

PostWysłany: Śro 16:14, 09 Sty 2008    Temat postu:

Co do skrętu, to można tą kostkę umieścić na takich klockach: [link widoczny dla zalogowanych] Je na technic bricka (np. 1x4) i pinami do liftarmów. A w napędzie lepiej będzie jak pod ślimaka dałbyś zębatke z24 - z8 lupi przeskakiwać, a poza tym, skoro to ma być tak duże, to lepiej do przełożeń kątowych używać knobów lub zębatek bevel (mniej przeskakują). Chodzi mi to o miejsce przy dyferencjale. No i to przełożenie stanowczo za szybkie.
A co do wzmocnienia to nie chodzi o wzmocnienie całego szkieletu, ale dojścia napędu na koła. Bo to miejsce jeśli nie jest wzmocnione powoduje przeskakiwanie zębatek.

Powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 16:22, 09 Sty 2008    Temat postu:

A próbowałeś z pneumatyką? Jeśli masz oczywiście. A na tych pinach daj może plate 2x6 i przyczep na to silnik.
Powrót do góry
uszolot
Użytkownik



Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:38, 09 Sty 2008    Temat postu:

dzięki! z silnikiem sobie poradzilem dosc okrezna droga, a slimak juz przeskakuje mniej jeszcze raz dzieki!
a pneumatyki uzywam do podnoszenia skrzyni, wiec odpada Wesoly)


Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Śro 16:39, 09 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum K.M.F.L. Strona Główna -> Technic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin